Bezorging

We bezorgen je pakket met de vervoerders PostNL, DHL en Trunkrs.

Met uitzondering van de huisdierproducten en het assortiment wat we niet op voorraad hebben liggen kun je op werkdagen en zondagen voor 23.59 (in België tot 22.59) bestellen en dan heb je je pakketje de volgende dag al in huis. 

Bij drukte kan het voorkomen dat we de levertijd met een dag verlengen, dit communiceren we dan ook op de website.

Heb je een vraag over de bezorging van je bestelling? Ontdek hier alles over de bezorgmogelijkheden van Plein.nl

Sommige bestellingen worden vanuit twee verschillende magazijnen verzonden.

Om zo netjes mogelijk met onze producten en jouw bestelling om te gaan slaan we een deel van onze producten, waaronder huisdierproducten, zoveel mogelijk op in een apart magazijn. Dit doen we om geur- en smaakoverdracht te voorkomen.

We doen ons uiterste best om deze bestelling in één levering op dezelfde datum bij je aan te bieden. In 99% van alle leveringen gaat dit goed.

Je ontvangt voor beide pakketten een eigen verzendbevestiging met factuur en Track & Trace code. Met deze code kun je elk pakket volgen.

 

Helaas kunnen wij zodra een pakket naar een locatie wordt gebracht, dit niet meer aanpassen bij PostNL of DHL. Je kan het pakket na levering bij de locatie binnen 7 dagen afhalen, anders zal deze aan ons geretourneerd worden. 

Ja dit kan zeker. Bij het invoeren van je adresgegevens kan je er voor kiezen of je je bestelling op het ingevoerde adres wenst te ontvangen, of dat dit op een ander adres geleverd moet worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om je pakket te laten afleveren bij een Pak je Gemak locatie van PostNL. Op basis van jouw ingevoerde postcode, zullen de meest dichtstbijzijnde locaties hiervan geselecteerd worden waar je een keuze uit kan maken. 

Let op dat je het pakket wel binnen 7 dagen na levering op de Pak je Gemak locatie ophaalt.

We hanteren een minimaal bestelbedrag van 15 euro (exclusief de verzendkosten) op de website. Dit betekent dat je enkel winkelmandjes gevuld vanaf 15 euro aan producten af kunt rekenen.

Waarom doet Plein dit?

Door de stijgende verzend en logistieke kosten zijn we genoodzaakt hier een verandering in door te voeren. Om boven de 35 euro gratis te kunnen blijven verzenden hebben we de keuze gemaakt geen lage waarde bestellingen meer te verzenden. Daarnaast gebruiken we voor kleine pakketjes naar verhouding veel karton en gelijke vervoerskosten als voor iets grotere bestellingen. Dit heeft een grote impact op de duurzaamheid van ons verzendproces en past niet bij onze visie om zo duurzaam mogelijk te verzenden.

Afhankelijk van de grootte en de waarde van jouw bestelling wordt er een keuze gemaakt om te verzenden in een pakket of met brievenbuspost. Op basis van deze keuze wordt je bestelling afgeleverd door PostNL, DHL of Trunkrs.  

Wanneer je bestelling wordt verzonden ontvang je hiervan een e-mail met de verzendbevestiging.  Hierin staat ook altijd een Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen.

Helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn een webshop en hebben geen fysieke winkel. Je kunt eventueel kiezen om het pakket op te halen bij een PostNL of DHL punt.

Nederland: De bezorger van PostNL, DHL of Trunkrs biedt het pakket 1 keer aan op het door jou aangegeven adres. Ben je niet thuis? Dan laat de bezorger een kaartje met een QR-code achter of verstuurt het een e-mail met daarop de informatie over het pakket. Op het kaartje wat de bezorger achter laat of de e-mail staat het adres waar je het pakket kunt ophalen. Je hebt 7 dagen de tijd om jouw pakket op te halen bij het aangegeven afhaalpunt. Na deze 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Plein.

Buitenland: De bezorger van PostNL of DHL biedt het pakket 1 keer aan op het door jou aangegeven adres. Ben je niet thuis? Dan wordt je pakket naar een afhaalpunt gebracht. Op het briefje wat de bezorger achter laat staat het adres waar je het pakket kunt ophalen. Je hebt 7 dagen de tijd om jouw pakket op te halen bij het aangegeven afhaalpunt. Na deze 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Plein.

Je kunt bij het afronden van je bestelling kiezen voor een bezorgdatum en een tijdvak. Deze tijden worden doorgegeven aan PostNL, DHL en Trunkrs (alleen in Nederland). Onze bezorgpartners bezorgen 99% van de pakketten binnen het aangegeven tijdsblok. Daarnaast kun je bij leveringen op maandag tot en met vrijdag kiezen voor avondbezorging. Je ontvangt je bestelling tussen 18:00 en 23:00 voor een meerprijs van 1,95. Deze optie is alleen beschikbaar in Nederland en kan je selecteren bij het kiezen van je bezorgmoment.

Wanneer je pakket met Trunkrs bezorgd wordt staat dit erbij vermeld. Zij leveren je pakket standaard tussen 17:00 en 23:00 aan huis. Dit geldt alleen voor leveringen binnen Nederland.

Heb je nog vragen of opmerkingen?
Wij zijn momenteel niet aanwezig. Elke werkdag van 08:00 tot 17:00 staan we voor jou klaar.
Telefonisch contact:
Nederland: 088-8000-200
België: 03-8080-294
WhatsApp naar:
088-8000-200
Stuur een e-mail:
[email protected]
Stel je vraag via:
Messenger